home
usługi +
realizacje
baza wiedzy
kontakt
Wróć

Co musi zawierać skuteczna strona internetowa?

Łukasz Kaczmarczyk , 21.02.2018

Witryny, które nie są dobrze zaprojektowane, mają tendencję do słabej wydajności. Oznacza to, że posiadają wysoki współczynnik odrzuceń,  a jeśli już ktoś je odwiedzi, to spędza niewiele czasu na przejrzeniu treści i bardzo rzadko klika w linki czy zakładki. Niekiedy tak pomijane witryny są estetyczne i mogłoby się wydawać, że prezentują naprawdę wysoki poziom. Co zatem musi zawierać strona internetowa, aby była atrakcyjna i skuteczna?

 

  1. Przejrzystość i jasno określony cel

Swoją przygodę z konkretną stroną użytkownik rozpoczyna już na etapie przeglądania naturalnych wyników w wyszukiwarce. Jeśli nazwa, tytuł i opis są dla niego mylące lub niejasne, to na pewno nie kliknie w taki link. Zarówno zbyt skąpie, jak i zbyt rozbudowane treści na tym etapie potrafią odstraszyć.

Podobnie sytuacja przedstawia się już po tym, jak użytkownik zdecyduje się wejść na stronę. Badania sugerują, że ludzie oczekują takiej przejrzystości, która po zaledwie 5 sekundach pozwoli im zapoznać się z najważniejszą działalnością firmy. Jeśli więc ktoś szuka nowych mebli, to chce od razu wiedzieć, że znalazł się na dobrej stronie, bez potrzeby przesuwania tekstu, obrazków czy przeglądania zakładek.

 

  1. Poprawna organizacja tekstu

Ludzie w sieci często chcą szybko uzyskać informacje, dlatego ważne jest, aby informacje były łatwe do odczytania i przetworzenia. Niektóre skuteczne taktyki w projektowaniu stron internetowych obejmują organizowanie informacji za pomocą nagłówków, podtytułów i używania punktorów zamiast długich zdań. Pamiętaj też o tym, że udowodniono, iż ludzie najbardziej skupiają swój wzrok na lewym górnym rogu ekranu, a mniejszą uwagę zwracają na to, co dzieje się na dole i po prawej stronie.

 

  1. Odpowiednia kolorystyka

Dobrze przemyślana paleta kolorów może znacznie przyczynić się do zwiększenia wygody użytkowania strony. Uzupełniające się barwy tworzą harmonię, a wykorzystanie kontrastujących kolorów dla tekstu i tła ułatwi czytanie. Żywe odcienie odwołują się do emocji i powinny być używane oszczędnie, natomiast pastele wyciszają i pozwalają się skupić. Kolorami można więc albo zdenerwować użytkownika, albo go zanudzić, więc ważne jest znalezienie złotego środka.

 

  1. Różnorodne obrazy

Obraz może zawierać tysiąc słów, a dobranie odpowiednich zdjęć do witryny może pomóc w pozycjonowaniu marki i nawiązaniu kontaktu z docelową publicznością. Jeśli nie masz wysokiej jakości profesjonalnych zdjęć pod ręką, rozważ ich zakup, aby realnie wpłynąć na wygląd swojej witryny. Dobrym pomysłem jest również użycie infografik i filmów, ponieważ mogą one być o wiele bardziej skuteczne w komunikacji niż nawet najlepiej napisany fragment tekstu.

 

  1. Łatwa nawigacja

Kiedy masz już uwagę użytkownika, chcesz, aby spędził na stronie chwilę czasu i zapoznał się z Twoją ofertą. Nie będzie mógł tego zrobić, jeśli nawigacja na stronie kuleje. Niektóre taktyki dotyczące skutecznej nawigacji obejmują logiczną hierarchię zakładek i stosowanie „reguły trzech kliknięć”. Oznacza to, że tylko tyle dzieli potencjalnego klienta, aby mógł zebrać wszystkie niezbędne informacje.

Komentarze