home
usługi +
realizacje
baza wiedzy
kontakt
Wróć

Czym się wyróżnia skuteczny sklep internetowy?

Łukasz Kaczmarczyk , 28.02.2018

Liczba sklepów internetowych każdego dnia jest coraz większa. Niektóre z nich świetnie radzą sobie na tym zatłoczonym rynku, inne kończą swój żywot bardzo szybko. Przyciągniecie użytkowników, zdobycie ich uwagi oraz zaufania jest niezwykle trudne. Jak więc stworzyć skuteczny sklep internetowy i czego odczekują od niego klienci? 

  1. Prawdziwe recenzje produktów

Czasami najlepszym rzecznikiem Twojego sklepu internetowego i produktów są Twoi klienci. Realne recenzje są tym, co ma zaraz po cenie największy wpływ na podejmowanie decyzji o zakupie. Umożliwienie klientom sprawdzenia, jakie przedmioty są najchętniej nabywane przez innych użytkowników oraz pozwolenie im na szczerą ocenę swoich produktów, jest z jednej strony odważnym, ale również i konicznym krokiem do tego, by zbudować skuteczny sklep internetowy.

 

  1. Zdjęcia wysokiej jakości

Naprawdę nie ma wymówki co do tego, aby nie wstawiać przy poszczególnych produktach faktycznych zdjęć. Nie mogą one prezentować „podobnego przedmiotu”, czy bazować na ogólnodostępnych szablonach. Równie źle odbierane jest umieszczanie rozmazanych i nieestetycznych zdjęć.

 

  1. Proste zasady płatności

Ostatni etap zakupów internetowych bardzo często jest przerywany. Powodem takiego stanu rzeczy może być po prostu zmiana decyzji, jednak niejednokrotnie odpowiada za to zły system płatności. Jeśli klient poczuje się choć przez chwilę niepewnie, zrezygnuje z zakupu. Jednym z najlepszych sposobów na zwiększenie liczby sprzedaży jest ułatwienie ludziom płacenia. Skuteczny sklep internetowy:

  • ma kilka dostępnych metod płatności,
  • nie zmusza do rejestracji,
  • nie przekierowuje na inne strony,
  • nie pyta o niepotrzebne informacje,
  • posiada certyfikaty bezpieczeństwa,
  • jasno określa kolejne kroki płatności,
  • dopasowuje stronę kasy do designu sklepu,
  • pozwala przerwać transakcję i informuje o ostatecznym etapie zakupów. 

 

  1. Szybkie ładowanie się strony

Nie ma nic bardziej irytującego, niż czekanie na załadowanie się witryny lub zdjęcia. Chociaż w dzisiejszych czasach problem ten nie jest nagminny, to nadal można natknąć się na niezoptymalizowane strony, w których główna zakładka ładuje się w sekundę, a z kolei powiększenie zdjęcia zdaje się trwać wieczność. Skuteczny sklep internetowy wyróżnia się płynnością – takie czynności jak wybór produktu, przeczytanie jego specyfikacji, włożenie do koszyka lub usunięcie go z niego, nie powodują zacinania się strony lub co gorsza długiego ładowania. Dzięki temu klient czuje, że ma kontrolę nad tym, co dzieje się z jego zakupami, a to znacznie zwiększa jego zaufanie do danego sklepu.

 

  1. Ludzkie oblicze

Będąc w temacie zaufania nie można zapominać o tym, że wiele osób czuje lęk przed zakupami w sklepach internetowych. Nieuczciwi sprzedawcy nadal istnieją, dlatego aby dać klientom poczucie bezpieczeństwa trzeba zagwarantować im to, że „po drugiej stronie” naprawdę znajdują się ludzie. Skuteczny sklep internetowy daje więc możliwość szybkiego komunikowania się, odpowiada na wiadomości wysłane w mediach społecznościowych, żartuje w komentarzach, wysyła życzenia na święta. Te z pozoru proste czynności (tak naprawdę zabierają one czas i fundusze) pozwalają zbudować więź z użytkownikami, dzięki czemu chętniej kupią oni coś w danym sklepie ponownie, nawet jeśli będzie to droższe niż u konkurencji.

Komentarze